Hvordan kan jeg bruge de tal, jeg ser, fremadrettet?

Med SpotOn Live har du mulighed for at få indsigt i mange data, der kan hjælpe dig med at drive forretning i en digital tid. Du kan se, hvor mange der besøger din hjemmeside i en periode, du selv vælger. Og du kan se, hvorvidt de vælger at kontakte dig eller forlader din side igen. Du kan også bruge SpotOn Live til at se effekten af din markedsføring - eller udvælge enkelte dele af din marketing og gå i dybden med dette element. Det kan eksempelvis være dine Google Adwords-annoncer.

Dine data er utrolig værdifulde, da du kan tage dine næste strategiske træk, der skaber værdi for din virksomhed, med afsæt i dine data. SpotOn Live sørger ovenikøbet for at formidle dine data på en måde, så alle kan forstå det.  

Lad os tage et par eksempler:

Hvis SpotOn Live viser, at din hjemmeside har mange besøgende, men du ikke modtager mange henvendelser, kan det skyldes, at din hjemmeside ikke giver dine kunder lyst til at kontakte din virksomhed. Et næste træk kunne være at optimere din hjemmeside eller designe en helt nyt.

Hvis du modtager en masse trafik gennem dine SEO-resultater, kan det være et tegn på, at der er mange, der søger efter dine virksomhedsydelser. Et næste træk kunne her være at øge din indsats på SEO-området og kombinerer det med annoncer på Google, da du kan udnytte, at der er mange, der leder efter en virksomhed som din og her i gennem få mere opmærksomhed end dine konkurrenter.

Hvis dine Facebook-annoncer har en lavere klikpris end dine Google-annoncer, og hvis du kan se, at dine Facebook-annoncer er den primære kilde til din hjemmeside, kan det indikere, at du bør vægte indsatsen højere på Facebook end på Google. Måske har du idéer til nye kampagner, der kan supplere dine eksisterende.

Hvis du mangler rådgivning i henhold til online markedsføring, er du velkommen til at kontakte vores supportafdeling, der kan sætte dig i forbindelse med en digital ekspert fra SpotOn Marketing.