Hvordan kan jeg få et bedre omdømme på Trustpilot og Facebook?

Et positivt omdømme online er essentielt for din virksomheds succes. Moderne forbrugere søger oplysninger om virksomheder på nettet, før de indgår et samarbejde eller køber en ydelse/vare fra dem. Derfor er det vigtigt, at din virksomhed fremstår fra sin bedste side på det store udbud af anmeldelsessider, som fx Trustpilot og Facebook. Mind venligt dine kunder om at anmelde dig, og sørg altid for at give dem en udførlig forklaring på, hvordan de griber processen an. Det skal være så hurtigt og let for kunden som overhovedet muligt. Når du har modtaget en anmeldelse, er det vigtigt, at du reagerer på den, lige meget om den er positiv eller negativ. God interaktion med dine kunder på anmeldelsessiderne viser, at du lytter til dem og værdsætter deres mening. Udtryk taknemmelighed ved ros, og vær ikke bange for at undskylde, hvis du har begået en fejl. Husk på, at svarene på dine kunders anmeldelser er din virksomheds ansigt udadtil, og det er her, du kan positionere dig som en troværdig og professionel virksomhed, både over for nuværende og potentielle kunder. 

Vil du vide mere, kan du læse SpotOn Marketings blogindlæg Husker du at værne om din virksomheds omdømme på nettet?, hvor du bl.a. får en tjekliste til besvarelse af både positive og negative anmeldelser.